my bl0g,,my dairies. . .

:: sYah iEra ::


Sunday 4 May 2014

ANUGERAH TERINDAH

AHAD, 7 Julai 2013- perancangan Allah itu hebat. pada awal nye perancangan yg langsung tak disangka..
aku bertemu dgn dua hamba Allah. mengenali mereka sebagai seorang sahabat. perkenalan di laman wechat selama beberapa bulan akhirnye membawa kepada sebuah pertemuan.
Aku bersyukur kerana pada hari itu juga aku menyambut ulangtahun kelahiranku yg ke 19 tahun.
kami bersetuju berjumpa di KFC,Giant batu cave tepat pada pukul 9.00 malam.
pertemuan itu berjalan dengan lancar.aku mengenali seorang insan yg bernama ahmad. mukanye putih persis org cina. kata ahoi dia memang ade darah keturunan cina. dari segi percakapan nye sudah fasih cakap orang sini.katanya dia sudah menetap disini hampir 3 tahun.patutlah..dalam hati aku ingin mengenali dia lebih dekat.but, it;s ok. take it slowly.. sesi berbual terus menerus sampai ke penghujung masa.
kami akhiri dengan perpisahan sementara. mungkin ade rezeki masih boleh bertemu semula.


Selang 2 minggu (bulan ramadhan)

Aku memulakan pertanyaan khabar kpd ahoi. sememangnye sudah menjadi kebiasaan kami sebagai sahabat. Hanya dia yang memahami jiwaku. aku saja mengusik teman bilikku, shida supaya berkenalan dengan ahmad. walau pun aku tau shida bukanlah jenis yg mudah berkenalan dengan mana2 lelaki. jual mahal katanye. ahoi memberikan no ahmad kpd ku, dan aku memberikan kpd shida. tetapi permintaan ku, tidak diendahkan. bagi ku tak mengapa. mungkin dia sudah ade yg lain. .......

beberapa hari kemudian..........

aku keluar bersama shida. cadang nye nak ke downtown sri gombak. dan kami menuggu teman2 yang lain di jejantas. sementara menuggu, tiba2 fon aku berbunyi menandakan ade panggilan masuk. tertera nama 'ahoi'.
aku segera menjawab. mula nye dia sekadar bertanye aku dimana. kedengaran ahoi lg diatas motor. bising bunyi nye. aku menjelaskan keberadaanku. selang 2 minit kemudian, ahoi dan ahmad tiba di tempat kami menuggu rakan yg lain. tekejut aku barangkali. pelik. ahoi kata dia nampak aku dari tepi jalan itu.
ohhh, aku mengagguk laju. aku melihat ahmad. senyumannye tersgt laa menggoda. manis........
shida memberitahu teman yg lain tak dpt ikut skali. hampa seketika. tiba2 ahoi dan ahmad bersetuju utk menemani kami .yess ! bolehh lepak bual lama2 ni. hatiku menghitung...

TO BE CONTINUED................



No comments:

Post a Comment